SJUKHUSET 13 TIMMAR

Hej allesammans! :)
Jag har typ inte bloggat på jättelänge. Tre dagar eller nåt sånt? De har vart lite kaos, sjukhuset hit & dit osv. Tänkte berätta lite om det.
 
I måndags så sov ju Ida här och vi hade det supermysigt! Vi titta på film, käka gott och ja lite sånt man gör med yngre? Haha :) Sen på tisdagen så käkade vi frukost i lugnt och ro, sen kom min andra kusin, Isac, som ville bada med mig och Ida. Även fast det var typ 23 grader, svinkallt i luften och jag typ vägrade, haha men dom kasta i mig iaf :s Då kom min kompis Ajja (Alexandra) som skulle sova hos mig hehe. Sen vid fem gick vi och plåtade vid ett ställe ganska nära mig. Blev superfina bilder! När vi kom hem sen så var jag jättehungrig, och de var kycklingspett och ris som vi käkade. Skiiitgott jag typ drogade det. Men sen efter vi hade ätit så fick jag skitont i magen, kunde knappt gå haha och mitt humör blev... Kaos? Mer behöver jag inte säga haha.

Anyway, vi skulle gå till Ajja och hämta hennes datasladd, även fast jag hade sjukt ont i magen. Och hon tyckte jag var skittöntig som typ klagade och behövde stanna för att få luft. Vi kom hem till Ajja och hämtade sladden sen drog vi igen. Jag började få kramper i magen och kunde knappt stå, och jag kände mig yr, illamående och att jag snart skulle svimma. Så vi fick stanna i parken en stund, som ligger precis intill min granngata. Sen när vi är på min granngata så känner jag bara att liksom.. Okej, nu svimmar jag.. men icke. Men sen kände jag mig skityr och typ, medvetslös? Haha nejmen de va skitkonstig känsla. Typ en mix utav illamående, svimningar, kramper i magen, magont, hugg i magen, och knäsvaghet (inte så utan att knäna blir svaga så du inte kan gå). Ajja fick sen ringa min pappa akut som fick ta bilen och hämta oss. När vi är hemma tillslut så går jag och Ajja in i mitt rum och jag mår fortfarande lika dåligt. Sen kände jag att jag behövde kuta till toaletten. Och de gjorde jag. Jag spydde upp allt jag hade käkat. So nasty. Alexandra fick självklart gå hem efter det, fast det verkligen inte va menat så. Vi skull ju liksom ha världens mysdag, och hon skulle sova här. Men så blev det inte. Så jag låg i min säng och grina för jag hade så jävla ont i magen på höger sida, och min brorsa & pappa servade mig hela kvällen. Te, mat, osv. Jag låg i soffan sen hela kvällen med täcke, och kunde knappt röra mig. Helt sjukt. Nästa dag var de lite bättre men de var ändå inte borta helt. Mamma hade snackat med sin kompis som var sjuksköterska och hon sa att vi behövde komma in direkt för att de förmodligen var blindtarmen och då måste man typ operera. Vi kom in vid 19 och då fick vi sitta i ett väntrum, och hur kul tror ni de va? Fyfaaan. Skrikande barn överallt, tur att man hade telefon & spotify på mobilen. Det räddade min kväll. Jag trodde de skulle gå ganska snabbt i väntrummet på barnakuten, men tydligen var dehär en utav deras mest jobbigaste dagar på superlänge. De var JÄTTEmycket folk och dom hade för lite personal, så tiden gick skitsegt. Snigelfart, 0,0007km/h. Klockan halv två på natten fick vi komma in till en läkare. Då hade vi alltså suttit i väntrummet i sju & en halv timme. När vi fick vårt rum fick vi vänta ytterligare 30min innan läkaren kom. Hon skulle känna och klämma på min mage så dom kunde bedömma ifall att det var blindtarmen. Vid halv fyra var allting klart och vi fick åka hem, men inte stanna hemma så lång tid inte. Nej, utan vi skulle komma tillbaka vid 8-10 för mer prover. Så jag och mamma hade inte ätit sen frukost så klockan halv fyra på morgonen svängde vi in på donken. känslan att inte ha ätit ett riktigt mål på över ett dygn och sen får donken. BÄSTA FUCKING KÄNSLAN.
Sen upp vid åtta och in till sjukhuset där dom tog mer prover. De visade sen att de var inte blindtarmen, eller jo men de var typ ett virus på den eller nånting sånt, men de var inte så jätteakut så vi fick åka hem. Dock sa dom att om dehär händer igen med kramperna and so on, så ska vi åka direkt, i värsta fall med helikopter, till sjukhuset. Så ja, känner mig jävligt seg efter att knappt sovit 3 timmar. Vi ska till landet imorgon jättetidigt, vi ska åka typ halv åtta.. kommer fan inte orka. fml hahah. aja, nu ska jag packa till landet sen sova tills pappa och syrran kommer. Hon ska ha fest här hemma hos pappa i helgen så dom ska åka och handla osv :)
 
Hörs sen med lite bilder om jag orkar.. vi kommer inte ha någon internetanslutning på landet så måste blogga gärnet av mig ikväll :O puss puss bebos ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback